خانه > دنیای اینترنت, دیگر موضوعات > سرویسی که داده های لپ تاپ را برای جلوگیری از سرقت آنها پاک می کند

سرویسی که داده های لپ تاپ را برای جلوگیری از سرقت آنها پاک می کند


آیا نگران امنیت داده های تجهیزات قابل حمل خود هستید؟ اگر اطلاعات حساس شما قادر باشند خودشان را پیش از آنکه در معرض دید نامحرمان قرار گیرند ، نابود کنند ،چطور است؟

یک سرویس جدید، داده ها را از روی هارددیسک لپ تاپ شما در صورتی که سیستم تان سرگردان شود، پاک خواهد نمود.
معمولا افرادی که به خفظ داده های حساس موجود در کامپیوترهای کیفی خود نیاز دارند، از یک نرم افزار کدگذاری استفاده می کنند.اما سرویس BackStopp شرکت Virtuity زمانی وارد میدان شده است که محققان با ارائه راه کارهایی برای سرقت کلیدهای کدگذاری محصولاتی از قبیل BitLocker ویندوز ویستا،میزان امنیت واقعی اینگونه کدگذاری ها بر روی یک ابزار را زیر سوال برده اند.

سرویس BackStopp ، لپ تاپ ها را از طریق اینترنت ، یا وای فای و تلفن همراه، بصورت محلی ردگیری می کند.اگر صاحب لپ تاپ گزارش دهد که کامپیوتر وی به سرقت رفته است(یا کامپیوتر از محدوده ای که برای آن تعیین شده است، خارج شود) ، این سرویس، اطلاعات حساس را از روی هارددیسک آن پاک خواهد نمود.
اگر لپ تاپ تحت محافظت و یا ارتباط Wifi یا تلفن همراه آن خاموش شود، BackStopp از برچسب های RFID(Radio-Frequency Identification برای پاک کردن داده های حساس استفاده خواهد نمود.
پس از آنکه اطلاعات پاک شدند، فهرست تمام فایل های پاک شده به مرکز خدمات مذکور ارسال می گردد.
Virtuity می گوید که BackStopp همچنین قادر است که از طریق Webcam برای عکاسی از دزدان استفاده نماید.
BackStopp پیش از پاک کردن کامل داده های حساس ، وجود خود را برای دزدان آشکار نمی نماید و بدین ترتیب امکان دور زدن حفاظتی که در اختیار قرار می دهد را سخت تر می کند.

تکنولوژی جالبی بود،برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از این سایت استفاده کنید..

موفق باشید..
سوده محمدآبادی

  1. کامران
    ژانویه 27, 2010 در 11:46 ق.ظ.

    عــــــالی بود..

  2. Ali _ Mak
    فوریه 4, 2010 در 6:41 ب.ظ.

    خيلي خوب بود.
    Mer30
    موفق باشی سوده.

  3. Ali _ Mak
    فوریه 4, 2010 در 6:44 ب.ظ.

    ببخشيد سوده جان.
    نميشه سرويس «دیدگاه شما در انتظار بررسی است» رو حذف كنيد؟
    چون فكر نميكنم كسي غير از من از اون كارا (ايجاد مزاحمت) بكنه.

    • فوریه 5, 2010 در 4:20 ب.ظ.

      ُسلام
      متشکرم از نظرتون.
      درضمن؛شما چه گیری دادید به تنظیمات این بخش؟؟!!
      تا حالا شده من بیشتر از یک روز نظر شما رو برای نمایش عمومی در وبلاگ تایید نکنم؟!!
      پس دیگه جای بحث کردن و چونه زدن نمی مونه.این تنظیمات رو خیلی از وبلاگ ها و سایت ها انجام می دهند،پس جای تعجب زیادی و نگرانی وجود نداره!!

      مشکل از من بود که فراموش کرده بودم که این بخش رو فعال کنم.

      موفق باشید.

  4. Ali _ Mak
    فوریه 5, 2010 در 6:25 ب.ظ.

    سلام.
    شما راست ميگيد، ولي من فكر ميكنم همش تغصير منه كه شما مجبور شدين اين قضيه رو فعال كنيد.
    چجوري بگم، مثلا همين جمله «مشکل از من بود که فراموش کرده بودم که این بخش رو فعال کنم» اعصاب منو خورد ميكنه.
    انگار من باعث شدم شما كاري كه لازم نبوده رو انجام بدين.

    • فوریه 6, 2010 در 11:53 ق.ظ.

      نه دوست عزیز
      این موضوع اصلا تقصیرشما نبوده ،اتفاقا» باید از شما هم متشکرم باشم که با این کارتون ،به بنده یادآوری کردید که این بخش رو فعال کنم.
      لطفا دیگه ای بحث رو بیش از این کش ندید تا از بروز سوء تفاهم های بیشتر جلوگیری بشه..باشه؟
      بهتره بجای بحث در این موارد به مطالعه مطالب و بحث پیرامون تکنولوژی های روز بپردازید.
      متشکرم.

  5. Ali _ Mak
    فوریه 8, 2010 در 8:15 ق.ظ.

    سلام غزيزم، خسته نباسي.
    من يه سوال دارم. البته ربطي به اين موضوع نداره، ولي خوب ممنون ميشم اگه جواب بدين.
    فرض كنين من يه اسم و فاميل از يه نفر دارم و مطمئنم كه با اين اسم و فاميل يه ايميل تو ياهو وجود داره، ولي نميدونم ترتيب نوشتنش چجوريه (يعني اينكه اول اسمه يا فاميل يا اينكه بينشون _ يا . باشه).
    حالا چجوري بايد اين ايميل رو پيدا كنم؟؟؟؟
    خواهشن جواب بده، خيلي نياز دارم.
    Mer30

    • فوریه 8, 2010 در 11:59 ق.ظ.

      سلام
      در مورد سوالتون.یادمه چند سال پیش هم دوستی دنبال همچین سرویسی می گشت.
      راستش تا جایی که من اطلاع دارم یه سایتی هست که آدرس ایمیل های افراد مقیم امریکا رو پیدا میکنه.

      http://www.ussearch.com
      email-locator.com

      معمولا هم این سرویس ها خیلی خوب و درست جواب نمی ده.تازه خیلی افراد هستند که ایمیلشون رو با اسم حقیقی خودشون انتخاب نمی کنند.
      موفق باشید..

  6. Ali _ Mak
    فوریه 8, 2010 در 8:28 ق.ظ.

    سلام سوده خانوم، خسته نباشي.
    ببخشيد اگه كامنت قبليم غلط املائي داشت.
    من يه لينك دارم، حالا چجوري بايد بازش كنم و دانلودش كنم؟؟؟

    • فوریه 8, 2010 در 12:09 ب.ظ.

      در مورد پاسخ این سوالتون هم.
      متاسفانه سرویس you-tube در ایران ق-یلتر هست.
      ولی اگه از ق-یلتر شک.ن استفاده می کنید برای دانلود فیلم ها می توانید از real player که امکان دانلود از یوتو-ب رو داره استفاده کنید.
      البته نرم افزارهای زیادی هم دراینترنت برای این کار وجود داره..
      این روش رو برای دانلود با سرعت کم اینترنت هست که می توانید استفاده کنید.

      موفق باشید..

  7. Ali _ Mak
    فوریه 8, 2010 در 3:44 ب.ظ.

    سلام عزيزم. ممنون كه جواب دادين.
    راستش من هيچ بشكني نتونستم گير بيارم، نميشه شما 2 – 3 تا بذارين؟

    • فوریه 9, 2010 در 11:36 ق.ظ.

      سلام
      شرمنده. طبق قوانین جدید(بند ج ماده 25 قانون جرایم رایانه ای) معرفی هرگونه پرو-ک-سی و ق-لیتر شکن به هر طریقی ممنوع هست و محکومیت قضایی داره.
      موفق باشد..

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

