خانه > مقالات, دنیای اینترنت > مجله برنامه نویس

مجله برنامه نویس


دوستان سلام،

گفتم کمی از حال و هوای طرح تجاری بیایم بیرون… 

تقریبا اکثر برنامه نویسان فارسی زبان روزی یکبار به سایت مرجع برنامه نویسان فارسی زبان سر میزنند.(من که خودم یکی از طرفدارای پر و پا قرص این سایت هستم… با تمام بی نظمی هاش) و مشکلاتی که در زمینه های مختلف برنامه نویسی دارند در این سایت پیدا می کنند و یا سوالات جدیدشان را بدون جستجو در انجمن در تاپیک جدیدی می زنند تا بدین وسیله بتوانند از تجربیات دیگران برای حل مشکلشان استفاده کنند.

خوشبختانه بدلیل پر طرفدار بودن این سایت و بروز بودن اطلاعات افراد عضو سایت که بیشترین بار پاسخگویی را در سایت دارند،تیم خوبی تشکیل شده که خیلی از مراجع (فارسی) آموزشی هم که به صورت E-Book مطالعه می کنیم توسط این افراد نوشته می شوند.(که جا داره در همین جا یک خسته نباشید به این دوستان از طرف خودم گفته باشم).

چند وقتی است که باب شده که سایت های مرجع (مثل : مجید آنلاین، برنامه نویس، دانشجویان ایران ) اقدام به انتشار الکترونیکی مجله های تخصصی می کنند.
و به نظر من یکی از مزایای این دسته مجلات الکترونیکی (که تنها با عشق و علاقه به کار و نشر اطلاعات روز دنیا در رشته های مختلف ، تهیه می شود)، رایگان بودن است.چون اگر بخواهید این دسته از مجلات را خریداری کنید ، به دلیل تخصصی بودن مطالب و اکثرا گلاسه بودن صفحات چاپی اون قیمت های بالایی را برای خرید می بایست پرداخت کنید(بیشترهم تبلیغات هست).درضمن مجلات الکترونیکی همیشه همراه شماست (گوشی همراه،فلش،لپ تاپ و…)بدون اینکه جای زیادی بگیره.

(من خودم از دوران راهنمایی ، دبیرستان (اون زمان در حد اطلاعات من مجله «کامپیوتر جوان» منتشر می شد) مشترک این دسته از مجلات تخصصی بودم، حتی از خیلی از مطالب اون سر در نمی اوردم ولی می خوندم)، البته الان تعداد مجلات تخصصی کامپیوتر خوشبختانه خیلی بیشتر از قبل شده و خیلی از مطالب تخصصی برای افزایش آگاهی افراد متخصص در زمینه کامپیوتر فراهم شده مثل مجله «علم الکترونیک و کامپیوتر »که مشترک اون هستم.

ولی وقتی مجله برنامه نویس را دانلود و مطالعه کردم ، به نظرم نسبت به خیلی از مجلات چاپ شده خیلی مفید تر است. البته با انتشار 2 شماره از این مجله الکترونیکی شنیدم پیشنهادات زیادی برای چاپ پیدا کردند. ولی به نظر من ارزش دانلود و مطالعه اون را دارد.(حتی در آینده خریداری اون)
یکی از مزایای دیگر آن ، دسته بندی مطالب از نظر سطح مطالب هست که تکلیف خواننده را سریع مشخص می کند که مطلب به درد سطح علمی اش می خورد یا نه؟؟!!

یکی دیگر از مزایای آن: معرفی نویسنده و سوابق کاری آن است.(خیلی از افراد به این دسته اطلاعات برای مطالعه مطالب تخصصی اهمیت می دهند.)

تنظیم و جذابیت(گرافیکی) مجله هم نسبت به مجلات الکترونیکی انگلیسی زبان خوب کار شده است.حتی در شماره 2 این مجله بخش نیازمندی ها هم اضافه شده است که قابل تقدیر است.

مطمئن هستم که شما هم دانلود کنید یکی از طرفدارای این مجله شوید..

توجه: جهت دانلود فایل نیاز به ثبت نام در جامعه برنامه نویسان دارید در صورت عدم تمایل به ثبت نام می توانید از نام کاربری و کلمه عبور ذیل استفاده کنید:

نام کاربری: TestUser
کلمه عبور: testuser

لینک دانلود شماره اول مجله الکترونیکی برنامه نویس

لینک دانلود شماره دوم مجله الکترونیکی برنامه نویس

موفق باشید..

سوده محمدآبادی

+ نوشته شده در  2009/6/19ساعت 22:53

  1. اکتبر 17, 2009 در 7:26 ب.ظ.

    مرسی
    ولی این که فقط تعریف بود ، نقدش کو پس ؟

    آقای عسگری،خیلی خوشحال شدم که شما وقت گذاشتید و مطلب من رو مطالعه فرمودید..
    واقعا ابتکار و کار این مجله ،همه خوب و عالی کار شده بود و جای نقد به معنای واقعی را نداشت.

    موفق باشید
    سوده محمدآبادی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

